Dítě na prvním místě

Při své práci dbáme na potřeby a zájmy dětí. Tyto zájmy vždy zohledňujeme. Dětem nasloucháme, respektujeme jejich názor.

Respekt

Klienta respektujeme jako partnera. Tato zásada se odráží v chování pracovníků ke všem dospělým i dětským klientům.

Individuální přístup

Při poskytování sociálně – právní ochrany respektujeme individuální potřeby každé rodiny a především zájmy a potřeby konkrétního dítěte.

Srozumitelnost

Pracujeme vždy s ohledem na osobnostní a komunikační předpoklady klienta a s ohledem na jeho věk.

Diskrétnost

Všichni pracovníci jsou povinni podle zákona o sociálně – právní ochraně dětí zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, se kterými se při provádění sociálně právní ochrany nebo v přímé souvislosti s tím seznámili (§ 57), a to i po ukončení pracovního poměru. Výjimky stanovuje platná legislativa (např.§ 53 odst.1 písm. f), zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně – právní ochraně dětí).

Vzhledem ke skutečnosti, že realizaci Příprav žadatelů o zprostředkování osvojení nebo pěstounské péče zadává krajský úřad a je součástí procesu posouzení těchto žadatelů, jsou účastníci informováni, že o probíhajícím procesu komunikujeme se zadavatelem a výstupem z příprav je závěrečná zpráva o každém účastníkovi, která je předána zadavateli.

Odbornost a profesionální přístup

Sociálně – právní ochrana dětí je poskytována odbornými pracovníky (psycholog, sociální pracovník), kteří odpovídají svými kvalifikačními předpoklady zákonem stanoveným požadavkům (§ 49a zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně – právní ochraně dětí, v platném znění). Všichni pracovníci poskytují své služby na úrovni odpovídající soudobým odborným poznatkům, v problematice náhradní rodinné péče se vzdělávají a respektují nezbytnost průběžné, kvalifikované supervize. Uvědomují si a nepřekračují hranice své odbornosti a omezují se na postupy, v nichž mají prokazatelně postačující znalosti a dovednosti. Pracovníci jsou si vědomi odpovědnosti, která vyplývá z možného vlivu na život druhých lidí.V kontaktu s klienty se pracovníci nevyjadřují dehonestujícím způsobem o jiných pracovnících, a to ani v případech, kdy s jejich přístupem či postupy nesouhlasí.

Rovný přístup

Služby poskytujeme v souladu s Etickým kodexem zaměstnanců příspěvkových organizací Olomouckého kraje v sociální oblastia Listinou základních práv a svobod (bez ohledu na vzhled, věk, bydliště, státní příslušnost, pohlaví, sexuální orientaci, etnicitu, sociální status, zdravotní handicap, vyznání a další). Přístup ke klientům je vstřícný, respektující, nehodnotící, otevřený a podporující.

Podpora k samostatnosti dítěte a pečujících osob

Osoby pečující a jejich děti vedeme k zodpovědnosti samostatně rozhodovat o sobě a své rodině.

top